Zdar všecí, v Březí máme jak se lidově říká jednu ,,tetinu“ které se říká kvůli určitým tělesným proporcím tetička se sedmičkama a ta když povídá o něčem pozitivnim a pod. tak nezapomene poznamenat ,, to nemá chybu“ a tomu kdo přijel o tomto víkendu do Starče na zdejší první závody a tím pádem i na otevření nové RC areny kterou zde vybudoval pro nás všechny kteří máme tento sport rádi (někteří jsou na něm načisto ujetí) náš trenér Ludvík se svým kolektivem, tak asi každému po zhlédnutí tohoto díla blesklo v hlavě tak ,,to nemá chybu“. Super moderní víceúčelová věž (budova,hala) s kompletními sociálkami, bufetem, společenskou místností, s garáží na techniku a vůbec všecko. Obrovské depo pro účastníky, ale hlavně atraktivní dráha jak pro jezdce tak i pro diváky s členitým povrchem, takže je to stále nahoru a dolu doplněná několika dá se říci obřími skoky . Jediný otazník spočíval v tom jak se projeví hlíněnopísčitý povrch ,až na něj vjedou první závodní vozy. V sobotu ráno došlo k proslovům a slovům díků a taky k slavnostnímu přestřižení pásky za účasti zástupců RCAČR pana Míry Jurenky , pana Jaroslava Kopeckého a dále zástupců obce Stařeč. No a po této ceremonii se to vše spustilo, 39 nedočkavých pilotů ve čtyřech skupinách kat. 2wd (kategorie 4wd se nejela jelikož nedorazili nahlášení zahraniční účastníci) mezi nimiž byli dva mladí talentovaní Holanďané, syn šéfa Elconu Onno Abbese dvanáctiletý sympatický a usměvaví Lars (po oba dny finalista a nejlepší junior) ,jemuž koluje v žilách i česká krev (Onnova paní je Češka) a asi o něco starší skvělí pilot jak se později ukázalo Ferry Fernee. začalo své kvalifikace. Tu vůbec první zdejší ovládl překvapivě Mistr Č.R. v minulých letech Filip Jílek jelikož toho nemá letos moc najeto. Druhý byl již zmiňovaný Ferry Fernee a třetí,,Hartis“. V záplavě všech událostí jsem průběh závodů nějak bedlivě nesledoval ale vše se dá již dohledat na stránkách rcačr. Sobotní finále mělo strhující tempo takže početné zástupy diváků se rozhodně nenudili. První pohár za zdejší tvrdě vybojované vítězství dostal Petr Hartman před Ferry Ferneem a letošním mistrem Evropy Martinem Krausem všichni Cleon. Ještě taková osobní poznámka k sobotě. Když jsem v pátek přijel do depa a bavil se s Onnem a přitom prohlíželi můj.. speciál“ vytáhl jsem z kufru Honzovo auto i s vysílačkou a říkám zítra můžeš jet. Onno chvíli zapřemýšlel a přikývl, v tu chvíli jsem to bral jako jakousi poctu když sám šéf pojede sice jakoby s vlastním značkou ale v úpravě jakéhosi českého kutila a ten chce být lepší jak on(no). Až ráno jsem si uvědomil jakou jsem si na sebe ušil boudu, pokud něco nebude fungovat bude to pěkný trapas a nebylo od toho daleko. Při první kvalifikaci se utrhlo oko zadního tlumiče, ve druhé shořelo servo plynu, až ve třetí vše fungovalo tak jak má. Onno i když už aktivně nejezdí zajel v silné konkurenci perfektně 1/4 fin. a postoupil dále. Co se týče podvozku tak byl překvapen jak funguje. V dalších dvou jízdách ale zkoušel různé pneu které ale absolutně nedrželi, takž druhou raději předčasně ukončil a říkal něco jako nechtit rozbit ten tvoje speciál. V sobotu večer ještě proběhla pod věží velká tombola při niž si někteří šťastlivci dovybavili či obnovili domácnost různými kuchyňskými spotřebiči a jeden si dokonce odvezol domácí 5 nebo kolik D kino. V neděli na nás opět vysvitlo v minulých dnech tak zatracované sluníčko (podle předpovědi mělo celou neděli pršet). Do závodu se zapsalo 35 lidí, odjeli borci z Českého poháru (v sobotu mě poskytli azyl) kteří si nevedli vůbec špatně, Vlastimil Šmolík se dostal až do finále. Nedělní kval. zvládl nejlépe Ferry Fernee před Martinem Končelem jedoucím se starým Cleonem MMX a třetím ,,Hartisem“. Do finále se probili samí zkušení borci mezi ně se pouze vklínil nenápadně jedoucí domácí David Dohnal, smůlu měl Dalibor Roháč který neoživil elektroniku takže ani nenastoupil. I toto finále mělo strhující tempo plné soubojů mezi nimi i kontaktních. Jarda předvedl, že umí ovládat model i když ho nemá v dohledu , po letu nad zadní lavici přistál mimo dráhu pod svahem, ten asi po deseti metrech najednou vyskočil přímo na dráhu a Jarda vyprašoval dále. I pro druhé vítězství si dojel letošní vice mistr Evropy Petr před Ferrym a Filipem. Celý tento areál je protipolem toho co bylo dříve když jsme začínali někdy před dvaceti lety, věže byly většinou z lešení, stáli jsme v lepším případě na podlážkách a nahoru jsme lezli po paletách nebo po žebříku jako slépky do kurníku o nějakém zázemí ani pomyšlení. Dráhy většinou někde na louce s mantinely z toho co bylo zrovna po ruce. V té době jsme jezdili jen takovou brnkačku brrrm brm brrrm , zato nyní se jezdí opravdu pořádná střelba či knedla. Ludvík nasadil laťku opravdu hodně vysoko i Halanďané byli překvapeni, myslím že nebude dlouho trvat a dočkáme se u nás první Evropy. Co se týče povrchu tak se ukázalo ,že je dostatečně odolný, a tak jako všude jinde pokud je zakropen tak nepráší a neklouže. Mantinely tvoří jen jedna závlahová hadice takže pokud se vám na ní podaří najet tak po ní jedete jak na housenkové dráze což byl můj častý problém. Režii závodů měl v rukou ten nejpovolanější Láďa Šeliga. Kvalita bufetu odpovídala celkovému obrazu a navíc byl plný šikovných mladých ,,stařeček“. Jps
Jelikož česky vynálezce a genius Jára Cimrman je vzorem jps teamu je zde ještě jeden jeho citát ,,Nepochválím-li se sám, nikdo to za mne neudělá“
Honzo kde se to v tobě bere?
Hustý článek.
Moc pěkně napsané.
Honzo – krásná práce – připojuji se k pochvale Ludvíkova aeálu …
tati,,to nemá chybu“ :-) super članek
Díky klukům z domácího klubu za komentáře jinak bych si opravdu myslel, že to píšu jen pro sebe.jps
Ja mám na ksichtu Rohlík jako bejk, super počtení :)